صوت | چگونه مشمول دعای ائمه(ع) شویم
کد خبر: 3944744
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۱

صوت | چگونه مشمول دعای ائمه(ع) شویم

وقتی کسی موفق به دعای فراوان برای امام عصر(عج) شد، خود را مشمول دعای مستجاب ائمه(ع) و حضرت حجت‌الله(عج) قرار داده است.

صوت | چگونه مشمول دعای ائمه(ع) شویمبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محسن سبط الشیخ در ادامه مروری بر کتاب مکیال المکارم گفت: صاحب مکیال المکارم می‌فرماید: دعا برای امام اثر احیا و زنده کردن امر ائمه طاهرین(ع) است و این کافی است برای اینکه انسان بیشتر به این امر همت کند.

روایات متعددی داریم که ائمه(ع) فرمودند: «رحم الله من احیا امرنا،خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا می‌کند».

زنده کردن امر ائمه(ع) یک بُعدش توجه کردن به ائمه و به ویژه مجلس گرفتن در یاد فضایل و مناقب آنها است. در روایات فرمودند به ملاقات هم بروید، وقتی شیعیان ما به ملاقات هم می‌روند امر ما احیا می‌شود. چون کلمات و فضایل ما را می‌گویند و این سبب احیای امر ما می‌شود.

حضرت رضا(ع) فرمودند: کسی که در مجلسی بنشیند که امر ما در آن مجلس احیا می‌شود قلب او در روزی که همه قلب‌ها مرده است، نمی‌میرد. یکی از مصادیق احیای امر ائمه(ع) یاد حضرت ولی‌عصر(ع) و دعای بر حضرت است، مخصوصاً مجلسی که در آن، دوستان برای حضرت دعا کنند و به یاد حضرت باشند.

دعای فراوان برای امام عصر(ع) و زنده کردن یاد ایشان، مصداق روشن احیای امر ائمه(ع) است. وقتی کسی موفق به این شد، خود را مشمول دعای آن سروران قرار داده است و قطعاً دعای امام صادق و امام رضا(ع) که فرمودند خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند، شامل حال این فرد می‌شود. حضرت وقتی بخواهند برای کسی دعا کنند و قلب او را زنده کنند چه رحمتی نصیب فرد می‌شود؟

در پایان صاحب مکیال فرمود برای اهل یقین همین کافی‌ است که با این کار خود را مشمول دعای حجت‌الله(عج) بکنند.

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha